Badanie ma na celu zebranie opinii pacjentów i ocenę funkcjonowania systemu ochrony zdrowia finansowanego ze środków publicznych na poziomie ogólnopolskim i regionalnym (poszczególnych województw). W ramach badania pacjenci oceniają 3 obszary opieki zdrowotnej:  podstawową opiekę zdrowotną (np. lekarza rodzinnego), specjalistyczną opiekę zdrowotną oraz opiekę zdrowotną w szpitalach.

Uzyskane dzięki ankiecie odpowiedzi zostaną wykorzystane w ramach większego projektu realizowanego przez PwC wspólnie z DiA o nazwie  Krajowy indeks sprawności ochrony zdrowia.
Ma on na celu zbadanie rzeczywistej skuteczności polskiego systemu ochrony zdrowia dzięki pozyskaniu mierzalnych i porównywalnych wskaźników, na których będzie można oprzeć debatę publiczną na ten temat. PwC i DiA rozpoczęły pracę nad inicjatywą w ubiegłym roku, zapraszając uznanych ekspertów do procesu konsultacji. W styczniu tego roku ukazała się pierwsza edycja Krajowego Indeksu ujęta w formie publikacji. Spotkała się z dużym zainteresowaniem środowiska związanego z ochroną zdrowia w Polsce oraz była punktem odniesienia dla wielu dyskusji.

Czytaj: Pleszew: pacjenci wybierają szpital ze względu na ludzi, a nie wyposażenie >>>

- Mamy nadzieję, że druga edycja Krajowego Indeksu przyczyni się do kontynuowania debaty publicznej na temat potrzebnych zmian w systemie ochrony zdrowia w Polsce. Analiza opinii pacjentów – poza twardymi danymi - ma być jednym z kluczowych jego elementów. Chcemy dotrzeć do jak największej grupy polskich pacjentów, a także w dalszej perspektywie poszerzać zakres parametrów dotyczących skuteczności opieki zdrowotnej ujętych w Krajowym Indeksie” – wskazuje Mariusz Ignatowicz, partner PwC, lider zespołu ds. ochrony zdrowia.

Premiera drugiej edycji raportu Krajowy indeks sprawności ochrony zdrowia, w którym znajdą się także zagregowane wyniki badania satysfakcji pacjentów korzystających z publicznej opieki zdrowotnej  w Polsce, planowana jest na drugą połowę stycznia 2015 roku.