Serwisy Wolters Kluwer
Nasze strony:
Ochrona zdrowia Szybki dostęp do informacji prawnej

Zdrowie

Świadczenia pozapłacowe ważne dla pracowników farmacji

Branża farmaceutyczne i sprzętu medycznego, aby przyciągnąć pracowników zapewnia przede wszystkim świadczenia pozapłacowe oraz możliwość wyboru ich rodzaju – wynika z raportu przygotowanego przez firmę Antal we współpracy Sodexo Benefits and Rewards Services.
W ramach topiku:
Zarządzanie personelem
Warto wiedzieć: Firmy farmaceutyczne i sprzętu medycznego inwestują w świadczenia pozapłacowe znaczne kwoty, ale nie w pełni wykorzystują siłę tego argumentu w dialogu z pracownikami – potencjalnymi i obecnymi.
Dla menedżerów

Sektor farmacji i sprzętu medycznego stale poszukuje pracowników, przede wszystkim ekspertów z wiedzą medyczną, doświadczeniem i kontaktami w branży. Jednak tacy kandydaci nie narzekają na brak propozycji, dlatego żeby ich przyciągnąć należy umiejętnie sformułować ofertę pracy. Sama wysokość pensji to za mało, bo w tej branży firmy na pewnych poziomach stanowisk różne firmy płacą podobnie. Dlatego ważnym elementem ofert pracy i jednym z głównych kryterium oceny jej atrakcyjności stają się świadczenia pozapłacowe.

Z raportu „Polityka zarządzania świadczeniami pozapłacowymi w sektorze farmacji i sprzętu medycznego” wynika, że , rolą świadczeń jest budowanie zaangażowania i lojalności pracowników (mówi o tym odpowiednio 91 procent i 69,9 procenta ankietowanych firm).

O tym, że w firmach farmaceutycznych benefity to przemyślana inwestycja, świadczą przeznaczane na ten cel budżety. Z badania wynika, że blisko połowa z nich wydaje na dodatki pozapłacowe od 3000 do 5000 zł na jednego pracownika rocznie. To ponad trzy razy więcej niż oferuje rynek, czyli 928 zł.1

Prawie 70 procent respondentów umożliwia pracownikom wybór preferowanych świadczeń. Ponad połowa pozwala zatrudnionym wybierać benefity raz w miesiącu lub częściej. To znacznie więcej i częściej niż w innych branżach.

Kandydaci do pracy w takich firmach pytają o dodatki do pensji zasadniczej już na etapie rozmowy kwalifikacyjnej i to właśnie one przeważają o wyborze tego czy innego pracodawcy. Jednak tylko 39,1 procenta badanych firm uważa, że benefity przyciągają kandydatów. Jednocześnie 25 procent wskazuje, że kandydaci podczas rekrutacji zawsze dopytują o ofertę dodatkowych świadczeń, a 50 procent twierdzi, że spotyka się z takim pytaniem w ponad połowie przypadków.

Wynika z tego, że firmy farmaceutyczne i sprzętu medycznego inwestują w świadczenia pozapłacowe znaczne kwoty, ale nie w pełni wykorzystują siłę tego argumentu w dialogu z pracownikami – potencjalnymi i obecnymi.

- Wyniki badania wskazują na wysoki poziom elastyczności firm z branży farmaceutycznej i sprzętu medycznego oraz na ich umiejętność szybkiego reagowania na zróżnicowane i zmieniające się potrzeby pracowników. Jest to jednoznaczne potwierdzenie globalnego trendu, w którym systemy kafeteryjne są nieodłącznym elementem efektywnych programów motywacyjnych i pozwalają budować zaangażowanie wszystkich zatrudnionych. Warto jednak przyjrzeć się realnej wartości oferowanych świadczeń i należycie je komunikować, by w pełni wykorzystać ich potencjał - powiedziała Magdalena Słomczewska – Klimiuk, kierownik marketingu Sodexo Benefits and Rewards Services Polska.

 

Autorzy raportu podkreślają, że niedopasowanie świadczeń do potrzeb pracowników wpływa nie tylko na ich niezadowolenie, ale przede wszystkim prowadzi do nieefektywnego wykorzystywania budżetu przeznaczonego na motywację. Wdrożenie indywidualnych programów motywacyjnych nie jest trudne, gdy firma korzysta z nowoczesnych platform takich jak na przykład Sodexo Select. Dokonując samodzielnego wyboru świadczeń na platformie, pracownicy widzą wartość oferowanych im przez firmę dodatków pozapłacowych, bardziej je doceniają, a przede wszystkim zyskują wiedzę ile wynosi ich całkowite wynagrodzenie.

 

Źródło: Sodexo

lista dokumentów
Komentarze

Produkty polecane

Poradnik opiekuna seniora. Pogoda na starość

Poradnik zawiera wiele aktualnych informacji i przydatnych wskazówek, które stanowią cenne źródło...
Cena: 49.00
Promocja: 44.10 zł

System Prawa Medycznego. Tom I. Pojęcie, źródła i zakres prawa medycznego

Jest to opracowanie ujmujące wszechstronnie zagadnienia z zakresu prawa medycznego. W tomie I...
Cena: 299.00
Promocja: 269.10 zł

Funkcjonowanie apteki. Pytania i odpowiedzi

Książka stanowi zbiór odpowiedzi na pytania zadawane w związku z pojawiającymi się w praktyce...
Cena: 99.00
Promocja: 89.10 zł

Więcej na temat

Czas oczekiwania i profesjonalizm personelu – najważniejsze dla pacjentów

03-03-2016
Najważniejszy dla pacjentów korzystających z opieki lekarza podstawowej opieki zdrowotnej jest profesjonalizm personelu medycznego oraz czas oczekiwania na wizytę u lekarza wynika z przeprowadzonej przez NFZ ankiety Badanie Satysfakcji Pacjenta Podstawowej Opieki Zdrowotnej (POZ). Ankietę wypełniło ponad 35 tysięcy osób.

 

 

Czytaj kolejny
artykuł

Rafalska: Fundusz Pracy nie służy środkom na ochronę zdrowia