Uczestnicy seminarium dowiedzą się, jak przeprowadzić wywiad medyczny, rozmawiać z rodziną chorego, przekazać złą wiadomość, docenić informacje zwrotną oraz wczuć się w sytuację pacjenta. Przyszli lekarze będą się uczyć kompetencji komunikacyjnych w inscenizowanych warunkach Centrów Symulacji Medycznej. Eksperci z Polskiego Towarzystwa Komunikacji Medycznej, Uniwersytetu Jagiellońskiego, Uniwersytetu Mikołaja Kopernika oraz Uczelni Łazarskiego będą ustalać standardy kształcenia kompetencji w zakresie komunikacji w zawodach medycznych, z wykorzystaniem centrów symulacji medycznej.

Właściwa komunikacja lekarza z pacjentem i jego rodziną oraz lekarza z zespołem medycznym jest warunkiem dobrze poprowadzonego procesu diagnozy i leczenia. Współcześnie rozumiany profesjonalizm lekarza zakłada jego kompetencje nie tylko wobec biomedycznego wymiaru choroby, ale także jej kontekstu socjokulturowego i psychologicznego. Temu założeniu towarzyszy idea aktywnego włączania pacjenta w proces podejmowania decyzji dotyczących jego problemów zdrowotnych. Bez umiejętności komunikowania się lekarza, rozumienia sfery emocjonalnej chorego, jego potrzeb i preferencji nie jest możliwe prawidłowe zbudowanie relacji pacjent-lekarz-rodzina. 
 
Seminarium zakończy otwarty wykład wybitnej znawczyni problemu komunikacji w opiece zdrowotnej prof. Elizabeth Rider z Harvard Medical School i Boston Children Hospital pt. The role of compassion in health communications. Prof. Elizabeth Rider jest wykładowcą Medical School Uniwersytetu Harvarda, pediatrą z wieloletnią praktyką kliniczną w Boston Children’s Hospital. Jej zainteresowania naukowe oraz praca dydaktyczna koncentrują się na problematyce komunikacji w opiece zdrowotnej, w tym na roli empatii i współodczuwania w relacji pacjent – lekarz. Profesor Rider jest redaktorem czasopisma naukowego „Patient Education and Counseling”, a także przewodniczącą International Research Centre for Communication in Healthcare oraz inicjatorką  International Charter for Human Values in Healthcare, ruchu, który dąży do przywrócenia humanistycznych wartości w praktyce medycyny.

 [-OFERTA_HTML-]

Uczelnia Łazarskiego od października 2017 roku będzie kształcić lekarzy. Będą to pierwsze w Warszawie, a drugie w kraju prywatne studia medyczne. Rocznie uczelna zamierza przyjąć 60 studentów.

Źródło: Uczelnia Łazarskiego