Nowy portal internetowy umożliwi świadczenie ośmiu usług elektronicznych. Część z nich skierowana będzie do pacjentów, a część do personelu szpitala. Skorzystać będzie można między innymi z e-rejestracji z powiadomieniami, e-kolejki, czyli elektronicznej listy oczekujących, a także e-recepty. 

Planowane działania zakładają szereg udogodnień dla osób niewidomych, niedowidzących i niesłyszących – na terenie szpitala powstanie stanowisko z usługą e-tłumacz, dzięki której osoba niesłysząca będzie mogła załatwić sprawę za pomocą języka migowego.
 
Rozbudowanie Elektronicznego Obiegu Dokumentów i Elektronicznej Dokumentacji Medycznej przyspieszy i ułatwi dostęp do pełnej informacji o stanie zdrowia pacjenta czy przebiegu jego leczenia. Skróci jednocześnie czas oczekiwania na wyniki badań diagnostycznych. 

Wprowadzone systemy umożliwią też szybsze konsultacje medyczne z lekarzami z innych ośrodków medycznych. Z efektów skorzysta także partner projektu – Miejski Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Kobyłce. Lekarze z jednostki partnerskiej uzyskają dostęp do pełnej informacji o przebiegu leczenia pacjenta w przychodniach przyszpitalnych i szpitalu. Możliwe będzie zlecanie dowolnych badań, a następnie elektroniczny podgląd wyników.

Dzięki modernizacji i rozbudowie infrastruktury informatycznej, poprawi się komunikacja pacjentów z placówką, a także komunikacja wewnętrzna. Zakupiony sprzęt i oprogramowanie pozwolą na usprawnienie zarządzania placówką oraz zasobami ludzkimi. Będą w tym pomocne usługi: e-kadry i e-szkolenia. Szpital będzie łatwiej identyfikował koszty oraz pracę personelu, a wszystkie dane gromadzone w placówce zostaną zabezpieczone.


Źródło: www.mazovia.pl