Raport został stworzony w celu sprawdzenia, jak telemedycyna i cyfryzacja postrzegana jest przez społeczeństwo i jakie usprawnienia powinny zostać w tym zakresie wprowadzone. Respondenci zostali zapytani między innymi  o przebieg przeciętnej wizyty lekarskiej i o to, jak według nich zmieni się ona w ciągu 10 lat.

Z raportu wynika, że ponad 65 procent Polaków uważa, że cyfryzacja służby zdrowia jest w Polsce słabo lub bardzo słabo rozwinięta. Negatywne oceny przyznają osoby w wieku 50+ (71,6 procenta), mieszkańcy największych miast (77 procent), ale także wsi (63 procent).

Ankietowani zapytani o rozwiązania, które usprawniłyby pracę lekarzy i placówek medycznych, najczęściej wskazywali wprowadzenie możliwości rejestracji on-line oraz wdrożenie zintegrowanego systemu do przechowywania danych, wyników i historii chorób pacjentów. Prawie 75 procent chciałoby otrzymywać receptę drogą elektroniczną.

Pozytywny wpływ rozwoju telemedycyny na życie społeczne w Polsce dostrzega prawie 70 procent ankietowanych, a najczęściej wskazywane korzyści, które płyną z cyfryzacji medycyny, to zmniejszenie kolejek oraz możliwość poświęcenia pacjentowi więcej czasu (jak dotąd przeznaczanego na dokumentację i procedury). Najbardziej pozytywny obraz rozwoju telemedycyny mają osoby starsze.

Dokumentacja medyczna zajmuje lekarzom za dużo czasu – twierdzi tak 72 procent ankietowanych. Badani wskazują, że lekarz na czynnościach organizacyjnych spędza ponad 16 minut (najdłużej, bo aż średnio 4,16 minuty, zajmuje mu uzupełnianie danych osobowych). Przy założeniu, że przeciętna wizyta trwa 20 minut (chociaż często jest to czas realnie krótszy), lekarzowi na zbadanie pacjenta pozostają niecałe 4 minuty.

Ankietowani zostali także zapytani o ich wizję przebiegu przeciętnej refundowanej wizyty lekarskiej za 10 lat. Najwięcej z nich twierdzi, że będzie można umówić się na wizytę on-line, lekarz wszystkie informacje o pacjencie, jego historii i wynikach będzie posiadał w dedykowanym do tego e-systemie, a receptę otrzymają w formie elektronicznej. Polacy zakładają też, że o planowanej wizycie przypomni im powiadomienie z aplikacji mobilnej, a po zakończeniu konsultacji użyją tej samej aplikacji do dokonania ewentualnej płatności.

Źródło: LekSeek Polska 

 [-OFERTA_HTML-]